איך להעתיק תוכן של אחרים

בדר"כ אין לנו משהו חדש ומיוחד להגיד לעולם, וגם אין לנו קול יחודי משלנו. אם להודות על האמת כל מה שאנחנו רוצים, זה שאנשים יעשו לייקים לפוסטים שלנו, יגיבו, וישתפו אותם. אבל אם הם פשוט ילכו לדף נחיתה שלנו, ויקנו את ה Shit שאנחנו מוכרים אנחנו לגמרי נהיה מרוצים. 
אז חבל להשקיע את כל הזמן, והמאמץ הזה. בפוסט הזה, שהעתקתי בכוחות עצמי, אני אלמד אתכם בדיוק איך להעתיק תוכן של אחרים, להשיג לייקים, תגובות, שיתופים ומכירות, במהירות וממש בלי להתאמץ.

– בואו נתחיל. 

אנשים מתיחסים ל Clickbait ול Fake news בצורה שלילית. אבל צריך לראות את הערך שלהם. לכתוב משהו שימשוך את תשומת הלב, ויגרום לאנשים להתענין בתוכן שלכם ובמה שאתם עושים, זה לא רק טוב, זה חובה. 

 

למה זה חובה?
כי לאנשים יש פחות תשומת לב מלדג זהב. אם דג זהב שוכח כל דבר תוך 5 שניות, אז אנשים, גם לא מזהב, יפסיקו להתיחס אליכם תוך 2-3 שניות אם לא תבדרו אותם. 

אז איך ניישב את זה, כשאנחנו דווקא כן רוצים לתת ערך. שאנחנו רוצים לשתף אנשים במשהו שאנחנו מתלהבים ממנו. משהו שלמדנו, השתמשנו בו, והוא פשוט מדהים?

שילוב של השניים – לבדר ולתת ערך.

 

כשאנחנו כותבים או יוצרים תוכן, אנחנו רוצים לעשות את זה טוב.
(כאילו דה, למה שלא נרצה לעשות את זה טוב…)

אז כמו כל נוצרי טוב, אנחנו תמיד צריכים לחשוב על השילוש הקדוש:

1. לבדר
2. ללמד
3. לקרוא לפעולה

לבדר – שיהיה כיף לקרוא. לא להגזים, לא לנסות להיות הכל צחוקים, אבל גם לא לשעמם, כי כאמור יש לנו 2-3 שניות של הקשבה.

ללמד – במילים אחרות לתת ערך. אל תהיו מגעילים, אל תבטיחו סתם הבטחות, ואז תנסו לגרום לאנשים לקנות מוצר שלכם בלי שנתתם כלום. עדיף לתת והרבה. יש עיקרון של הדדיות, כשאנחנו נותנים למישהו משהו שהוא רוצה וצריך, הוא כמעט תמיד ירצה לגמול לנו. אז בואו פשוט ניתן ערך.

לקרוא לפעולה – במילים אחרות, לבקש ממי שצופה בתוכן שלנו לעשות משהו. כדאי תמיד לעשות את זה, אפילו אם זה משהו קטן כמו לעשות לייק או להשאיר תגובה. ומאוד כדאי להמנע, מלבקש משהו גדול. ("שתפו עם כל מי שאתם מכירים, וגשו עכשיו וקנו את המוצר במחיר מבצע של 100,000$ פשוט כי אמרתי לכם!" – אז לא)

איך לעשות את זה קל? – להנגיש

גם השף הכי טוב בעולם, צריך מלצר שיגיש את המנה לשולחן
"תגיד לי מה אתה חושב על זה"

 

 

חברה טובה נתנה לי לקרוא פוסט שלה, ולתת לה פידבק. היה ברור שיש שם משהו חכם ומשמעותי, אבל הטקסט פשוט לא תפס אותי. 
שאלתי מאיפה הגיע הרעיון של הפוסט, והיא שלחה לי לינק של פרק בפודקאסט, שהיא ממש התלהבה מהאורח שהתארח בו, ומהרעיונות שלו, ורצתה לחלוק את זה.

אחרי שהקשבתי הבנתי.

בעוד שהרעיונות המרכזיים היו שם, הדרך שבה הד"ר שדיבר בפודקאסט אמר את הדברים, היתה בעלת קסם יחודי. הניסוח שלו וההגיה שלו היו שובים, אבל זה לא עבר בפוסט שלה. 

מה עושים במצב כזה?

קודם כל – לחלוק משהו שלמדנו ואנחנו מתלהבים ממנו זה מצוין. לפעמים לא צריך יותר ממשפט אחד ותמונה, ולשים לינק לפרק בפודקאסט. עדין בידרתם, לימדתם ונתתם ערך, ואתם יכולים וצריכים לקרוא לפעולה. 

אבל אם אתם רוצים לעשות יותר מזה שימו לב, אל תלמדו מהרעיונות ומהתוכן, תלמדו מההגשה. תדברו בקול ובמילים של התוכן והרעיונות שאיתם תיקשרתם. והקהל שלכם יחווה תחושות דומות למה שאתם חוויתם. 

דוגמה

אני מאוד אוהב את התכנים של טל בשן , מהפודקאסט – סליחה זה לא מה שהזמנתי. בואו ניקח לדוגמה רעיון שהוא מדבר עליו הרבה, אבל אני ארשום את זה בלי להשתמש בקול היחודי שלו, ובמילים שלו. סתם לרשום (הגרסה האנמית). אחרי זה אני אציג את אותו רעיון, ואשתדל כמיטב יכולתי, להשתמש בקול ובמילים שלו (הגרסה המכבדת), ותראו את ההבדל.

הגרסה האנמית:

אנשים הרבה פעמים חווים כאב משמעותי כשהם ילדים, הם מחלטים לעשות כל מה שהם יכולים כדי לא לחוות את אותו כאב, והם מפתחים שיטה להתמודד, שעובדת להם טוב בהמון מקרים, אבל כמבוגרים הם ממשיכים להשתמש בה במקומות שהיא לא יעילה ושם הם נפגעים.

הגרסה המכבדת:

באותה נקודה שהילד חווה כאב מאוד גדול, הוא מגיע להחלטה, שהוא יעשה כל מה שצריך, כדי להמנע מהסיטואציה הזאת. "אני בחיים לא אתן לזה לקרות שוב". או במילים אחרות "פעם אחת מצדה נפלה – שנית מצדה לא תיפול!"

מן הסתם לא ניסחתי את זה טוב כמו שטל בשן עושה (מאוד ממליץ פשוט ללכת ולהקשיב לפודקאסט, ואם אפשר ללכת לסדנה שלו) ואפילו נתתי פחות מידע מאשר בגרסה האנמית, אבל שימו לב, כמה זה הרבה יותר חזק כשאני משמר את הקול ואת המילים של המקור, כדי להעביר לכם, את אותן תחושות שנוצרו אצלי. 

 

סליחה, זה לא מה שהזמנתי | a podcast by בית הספר למנהיגות תודעתית - טל בשן

איך לומדים לעשות את זה?

זה מאוד פשוט, אז בניתי קורס של איך להעתיק תוכן של אחרים שאני מוכר עכשיו במחיר מבצע של 1499 ש"ח בלבד.

וברצינות – מתנסים עם זה, ונותנים לאחרים לקרוא. אם קשה לכם בהתחלה, רק תרשמו משהו כמו "מאוד אהבתי איך שטל בשן מסביר את הרעיון של…" ושימו לינק. זה גם ממש בסדר.

אבל אנשים רוצים לשמוע את הקול שלכם, ואת מה שאתם למדתם, וממה שאתם התלהבתם. 
כי יכול להיות שאתם תגידו את זה בצורה שממש תתחבר לאנשים מסויימים, באופן שאף אחד אחר לא יכול להגיד, והם יקבלו מזה ערך. 

זוכרים את השף והמלצר? אז כזה.


אז אני הייתי שפי. ואני פותר בעיות – בדר"כ עם קוד.
הפעם חרגתי ממנהגי, בעקבות הבקשה של אותה חברה לתת לה פידבק על הפוסט. הבנתי שיש שם משהו חשוב בעיני, שעוד אנשים יכולים לקבל ממנו ערך.
תודה רבה שהשקעתם את הזמן וקראתם את הפוסט. אני מקווה שהוא בידר אתכם, וגם שלמדתם ממנו משהו חשוב שיעזור לכם.

אני אשמח לליקים, לתגובות, לשאלות או שיתופים. (<- קריאה לפעולה)
נתראה בתוכן הבא.

Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *