השטן לובשת פראדה באקדמיה

"היום כבר לא צריך תואר, כדי לעבוד בהייטק"

האקדמיה היא מיושנת, היא איטית. הלימודים בה ארוכים מידי. אנחנו צריכים תחל"ס, ללמוד מה שבאמת צריך כדי לעבוד בהיטק. עדיף ללמוד ב bootcamp, בקורס, ביוטיוב או יודמי. חבל על הזמן ועל הכסף. 

זה לא שאני לא מסכים. הרי אני עובד בהיטק, מלמד באקדמיה ומחוצה לה. ואני מכיר אנשים חכמים שעובדים בהיטק, ומתכנתים, מבלי שלמדו בקדמיה. יש די הרבה כאלה שאפילו אני לימדתי. אז למה משהו לא מסתדר לי עם המחשבה הזאת? 

חשבתי על זה בימים האחרונים, אחרי שיצא לי ללמד עם סטודנט שלי לשעבר, שגם עבדתי איתו. שאלתי אותו בין השאר, מה הוא היה אומר לחבר'ה צעירים, שחושבים ללכת ללמוד תכנות. והתשובה שלו היתה "לא ללכת לאקדמיה"

ואתמול נפל לי האסימון – והבנתי.

מה למדתי מהשטן לובשת פראדה

כשאת חושבת שאופנה זה לא חשוב 

כולנו לומדים מהאקדמיה

אז בדיוק כמו שהדמות של מריל סטריפ אומרת לדמות של אן האת'וויי בסרט השטן לובשת פראדה. זה שאנחנו לא חושבים שאופנה היא חלק משמעותי בחיים שלנו, זה לא אומר שהיא לא משפיעה עלינו. באותו אופן – זה שלא למדת באקדמיה זה לא אומר, שהאקדמיה לא לימדה אותך. 

כל המחשבים, שפות התכנות הכלים שאנחנו משתמשים בהם, פותחו באקדמיה או על ידי אנשים שלמדו ולימדו באקדמיה.  אפילו אנשים שאוהבים להזכיר כאנשים שנשרו מהאקדמיה ואז הצליחו, כמו מארק צוקרברג או סטיב ג'ובס, למדו באקדמיה ולקחו ממנה כלים. ואם אני מלמד סטודנטים בתוכנית לפיתוח משחקים תכנות, מגייס אותם ומכשיר אותם לעבודה, אני משתמש ומלמד אותם דברים שלמדתי בין השאר באקדמיה. 

אלגברה לינארית, אינפי, אלגוריתם, הורדת מימדים לוגיקה. כל הדברים האלה והאחרים באים מהאקדמיה. ואם אתם חושבים שלעבוד עם AI ולהבין AI זה לדעת לכתוב prompts. יש לי חדשות בשבילכם. 

 

"אז מה – אני חייב ללמוד תואר באקדמיה, כדי לעבוד בהייטק?"

לא – אבל אל תתבלבלו. ידע מגיע ממקום כלשהו, ויש הרבה תועלת בלעשות תואר במדעי המחשב, ובכל נושא שרוצים להבין, או לעסוק בו. . הלמידה לא חייבת להתחיל באקדמיה, והיא גם לא נגמרת באקדמיה כשמסיימים את התואר. היא רק מתחילה. 

אם נהניתם מהפוסט, אשמח שתשאירו תגובה 🙂


Posted

in

by

Tags:

Comments

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *